Yağ Filtrasyonu

Yağ Filtrasyonunun Önemi

Motorlar günümüzde; az yakıt tüketiminde çok performans üretmek üzere tasarlanmıştır.

Yağlama ve filtrasyon, motorun; çalışması, performansı ve korunmasında direk etkilidir.

  • Motorun çalışması esnasında yağın görevi :
  • Silindir ve piston arasında; kaygan yüzey oluşturma, sızdırmazlık sağlama ve aşınmayı önleme
  • Isıyı düşürme
  • İç yüzeyleri temizleme
  • Yanma, eskime ve aşınma kaynaklı oluşan kirleri filtreye taşıma
  • Korozyonu önleme

Uygun kalite yağ kullanıldığı halde, kaliteli bir yağ filtrasyonu yapılmaması durumunda yağdaki kirlilik artarak; yağın yoğunluğu artar, dar kanallarda dolaşımı zorlanır hatta tıkar, ısı artar, temizleme özelliği kirletici özelliğe dönüşür, aşınma artar ve motor parçaları kısa sürede eskiyerek ömrünü erken tamamlar, çekiş düşer, motor aynı zamanda yağ yakmaya başlar, egzoz sürüm değerleri artar.

Filtrasyon Özellikleri

Sızdırmazlık

Yağ filtrasyon sisteminde basınç yüksektir, filtrelerdeki sızdırmazlık çok önemlidir. Filtrede birden çok sızdırmazlık elemanı bulunabilir. Kullanılan sızdırmazlık elemanlarının uygun kalitede olması, aşırı soğuk ve aşırı sıcak havalara dayanıklı olması, filtrenin teknolojik proseslerde hassas kalıplarla üretilip, test ekipmanları ile %100 testten geçirildikten sonra satışa sunulması gerekir.

Verimlilik

Verimlilik; sistemde kullanılan filtrenin direnç oluşturmadan süzme yapabilmesi ve beklenen ömürde %99.80 kiri tutabilmesidir.

Basınca, Değişken Isıya ve Vibrasyona Dayanım

Motor çalıştığı sürece yağ filtreleri; basınca, değişken ısı ve vibrasyon şartlarına maruz kalır. Filtrenin değişim ömrü boyunca bu şartlar altında deforme olmadan görevini hassasiyetle yerine getiriyor olması gerekir.

By-pas Devresi

Gerek aşırı soğuklarda yağ viskozitesinin artışı, gerekse kirlilikten dolan filtreden yeterli yağ geçişi sağlanamaması durumda; filtre veya sistem üzerindeki by-pas devreleri açılarak yağ geçişine izin verilir. By-pas devresinin filtrede olması tasarlanmış ise, bu devre istenen basınç farkında açılarak görevini yapmak zorundadır. Aksi halde sistem yağsız kalır ve motor parçalarının yenilenmek üzere arıza vermesine yol açar.

Dış Korozyona Dayanım

Sacdan imal spin-on filtrelerde filtrenin dışı, gerek rafta gerekse motor üzerinde, direk ortam etkisine maruz kalır; nem, su, kir, tuzlu su (karlı yolların tuzlanması) gibi. Bu şartlarda filtrenin korozyona (pasa) dayanması ve çürümemesi gerekir. Ayrıca uygulamakta olduğumuz toz boya ile filtrelerimizin dış korozyona dayanımı arttırılmaktadır.

Filtre Ömrü

Raf Ömrü : Rutubetsiz ortamda, -10 +40 C ısı aralığında, suya ve direk güneş ışığına maruz kalmadan, ambalajında minimum 5 yıl raf ömrü vardır.

Kullanım Ömrü : ağ filtrasyonu sırasında filtre, kirleri tutmaktadır. Bu da zamanla filtrenin tıkanmasına yol açmaktadır. Bundan dolayı filtrelerin değişimi için araç üreticilerinin bildirmiş olduğu bakım ve değişim periyoduna uyulmalıdır. Ömrünü tamamlamış, dolup tıkanan filtre değiştirilmediği takdirde, by-pass sistemi sayesinde sistemde kirli yağ dolaşmaya başlar, bu da yukarıda belirtilen olumsuzluklara yol açar.

  • Kalitesiz Yağ Filtreleri ve Olumsuz Sonuçları
  • Sadece fiyat odaklı kalitesiz malzeme
  • Yetersiz bilgi temelinde tasarım
  • Kötü üretim şartları
  • Laboratuvar olmadığından, test etmeden pazara ürün sunma
  • Dikkat; Motorunuzu ve çevreyi riske atmayınız !
  • Motorda ısı artışı
  • Motor performansında kayıp
  • Motorda gürültü artışı
  • Motor parçalarında kısa veya uzun sürede hasar meydana gelmesi
  • İş kaybı
  • Egzoz emisyon değerlerinin artması