Kabin Hava Filtrasyonu

Kabin Hava Filtrasyonunun Önemi (Klima & Polen Filtreleri)

Araçların çalıştıkları ortamdaki havada toz, kurum, polen, su tanecikleri, zehirli gazlar, bakteri vs. bulunduğundan dolayı, araç dışından araç içerisine giren havanın, fonksiyonel bir filtrasyona ihtiyacı vardır.

Araçlardaki kapalı devre havalandırma sistemi, klima & kalorifer sayesinde olmaktadır.

Kapalı devre sistemde kaliteli filtrasyon yapılmaz ise dışarıdan araç içerisine, insan sağlığını direk etkileyecek miktarda toz, zehirli gaz, bakteri girer ve gerek nefes yolu ile akciğerlere gerekse göz içerisine girerek insan sağlığını önemli derecede tehdit eder.

Kabin Hava Filtresinin Kalitesi ve Filtrasyon Özellikleri

Kabin klima hava filtresi; ileri teknoloji hammadde ve malzemeler kullanılarak, teknolojik üretim proseslerinde üretilmiş ve gelişmiş laboratuvarlarda test edilerek onaylanmış, kompakt, yüksek verimli, alev dayanıklı, anti bakteriyel, zehirli gazlarları tutabilen ( aktif karbonlu filtreler için geçerli ), değişken ısı ve nem şartlarında dayanıklı, bertarafı veya geri dönüşümü kolay olmalıdır.

Ancak bu şartlarda üretilmiş filtreler kaliteli olarak tanımlanabilir.

Filtrasyon Özellikleri

Verimlilik

Verimlilik tutulan partikül miktarının toplam partikül miktarına oranını ifade eder. Yüksek verimli filtre, istenen ömürde düşük mikronlu partikülleri ve zehirli gazları ( aktif karbonlu filtreler için geçerli ) da tutabilendir. Hava filtresinin verimlilik performansından beklenen oran %99,90 ve üzeridir.

Alev Dayanıklılık

Kullanılan filtre malzemesi, klima sisteminde olası alevlenmelere karşı alev geciktirmeli olmalıdır.

Anti Bakteriyel

Kullanılan filtre malzemesi, kendi üzerinde bakteri üretmemelidir.

Zehirli Gazları Tutabilen ( Aktif Karbonlu Filtreler İçin Geçerlidir )

Kullanılan filtre malzemesi, havadaki zehirli gazları tutabilmeli ve araç içerisine gidecek havayı, insan sağlığına zararlı bu gazlardan temizlemelidir.

Neme ve Isı Değişimine Dayanım

Kullanılan filtre malzemesi, araç havalandırma sisteminde suya, neme ve değişken ısı şartlarına maruz kalır. ( ör.:Yağmurlu hava ) Filtrede kullanılan malzemeler bu şartlara dayanmalı, işlevini yitirmemelidir.

Filtre Ömrü

Raf Ömrü : Rutubetsiz ortamda , -10 +40 C ısı aralığında, suya ve direk güneş ışığına maruz kalmadan, ambalajında minimum 3 yıl raf ömrü vardır.

Kullanım Ömrü : Hava filtrasyonu sırasında filtre, emilen havadaki kirletici maddeleri tutmaktadır. Bu da zamanla filtrenin tıkanmasına yol açmaktadır. Bundan dolayı filtrelerin değişimi için araç üreticilerinin bildirmiş olduğu bakım ve değişim periyoduna uyulmalıdır. Ömrünü tamamlamış, dolup tıkanan filtre değişilmediği takdirde, araç içerisine giren hava kalitesi bozulacaktır.

Hava filtreleme elemanı takılacağı sisteme, montaj yerine, taşıtın çalışacağı ortama, bakım periyoduna ve diğer şartlara göre tasarlanır.

Otomobil, hafif ticari, toplu taşıma taşıtları, ağır ticari araçlar için farklı; tarım sektörü, hafriyat ve inşaat sahaları gibi çok tozlu ortamlardan çalışan taşıtlar için farklı; hava, deniz ve tren yolu taşıtları için farklı tasarımlar uygulanır.

Aşırı tozlu ortamda uzun süreli çalışma, uzun süreli isli egzoz dumanına maruz kalma ve filtreye su emdirme, filtrenin erken tıkanmasına yani ömrünü erken tamamlamasına yol açar.

  • Kalitesiz Kabin Hava Filtreleri ve Olumsuz Sonuçları
  • Sadece fiyat odaklı kalitesiz malzeme
  • Yetersiz bilgi temelinde tasarım
  • Kötü üretim şartları
  • Laboratuvar olmadığından, test etmeden pazara ürün sunma
  • Ucuzluk, sağlığınızdan edebilir !
  • Yetersiz hava geçişi
  • Kirli havanın araç içerisine alınması
  • Kirlenen filtre üzerinde bakteri oluşumu
  • Olası alevlemede yangının büyümesini sağlar
  • Klima & kalorifer motorunun ısınmasına ve ömrünü erken bitirmesine neden olur